Nu al een leeg hoofd - Reisverslag uit Cherbourg-Octeville, Frankrijk van Rob Brandwijk - WaarBenJij.nu Nu al een leeg hoofd - Reisverslag uit Cherbourg-Octeville, Frankrijk van Rob Brandwijk - WaarBenJij.nu

Nu al een leeg hoofd

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 Juni 2017 | Frankrijk, Cherbourg-Octeville

Vrijdag 2 juni

Nadat we de ochtend gebruikt hebben voor het pakken van de laatste spulletjes vertrokken we rond 12:00 uur richting Rouen. Op de rondweg van Antwerpen was het file rijden en ook rond Lille. Bij elkaar ongeveer 2 uur vertraging. Daarna ging het veel beter op de tolwegen. Rond 18:00 uur werden we overvallen door hevige onweersbuien, de snelheid daalde naar 50 à 60 km per uur en de alarmlichten moesten aan.

Ongeveer 10 minuten voor Rouen realiseerde ik me opeens dat mijn hoofd 's morgens al iets te leeg geweest was. Mijn fietsschoenen staan nog in de garage. Dat wordt lastig fietsen de komende 3 maanden. Nadat we ingecheckt hadden in het hotel maar een hulplijn geappt en gebeld. Aan Ingrid de situatie uitgelegd en gevraagd of zij morgen de schoenen naar ons 2e adres in Normandië wil sturen.

Zaterdag 3 juni

Na het ontbijt in het hotel Rouen in gelopen. De binnenstad heeft veel vakwerk huizen en enkele mooie kerken waaronder de bekende kathedraal. Rond het middaguur op weg richting Cherbourg. Na 30 km nog een bezoek gebracht aan de abdij van Jumieges. Met een pontje de Seine overgestoken en naar Camping vlak bij Cherbourg gereden. Onderweg al heel wat oude leger voertuigen gezien die hier zijn in verband met de viering van D-Day.

Op de camping kwam het appje van Ingrid dat ze mijn schoenen gevonden had en dat ze als pakketje onderweg zijn naar Frankrijk. Onze stacaravan lijkt heel nieuw. Maar belangrijker is dat we uitzicht over de zee en de kustlijn hebben. Tijdens het installeren in de stacaravan kwam Gilbert al aanlopen. Hij heeft samen met Fabienne de afgelopen 14 dagen met de caravan op deze camping gestaan. 's Avonds met zijn vieren wezen eten in Cherbourg in een steakhouse.

• 04 Juni 2017 - 11:28

Okke:

Lekker bezig broer

Decathlon heeft alle spullen die je nodig hebt voor de fiets Ook grote fietsschoenen! En die zijn er genoeg in France

Veel plezier en geniet

Ook groetjes aan Corine

Okke& Miriam

• 06 Juni 2017 - 10:57

Chrit Wolfhagen:

Hi Rob en Corinne. Heel veel plezier!