Warm en route aanpassing - Reisverslag uit Jargeau, Frankrijk van Rob Brandwijk - WaarBenJij.nu Warm en route aanpassing - Reisverslag uit Jargeau, Frankrijk van Rob Brandwijk - WaarBenJij.nu

Warm en route aanpassing

Blijf op de hoogte en volg Rob

26 Juni 2017 | Frankrijk, Jargeau

Maandag 19 Juni

Had brood bestelt, maar receptie is pas op 9:00 uur open. Stond volledig bepakt om vijf voor negen voor de deur. Heb besloten om nog 1,5 dag het boekje richting Rochelle te volgen. Het is en blijft een mooie route. Er was wel na 60 km een camping, maar die zag er verlaten uit dus op naar de volgende. Heb daar wel mijn lunch genuttigd. De camping lag aan de rivier en dus moest daarna direct steil omhoog om het stadje in te komen. Dit bleek zo steil te zijn dat fietsen niet lukte. Ik heb zelfs een stukje gelopen, maar dat is ook geen pretje als je een fiets met bagage moet duwen. De laatste 20 km waar door de hoge temperatuur zwaar. Op de camping aangekomen kreeg ik van een Franse fietser die al inkopen gedaan had een yoghurtje aangeboden, heerlijk. 's Avonds op de camping gegeten.

Dinsdag 20 Juni

Omdat de temperaturen boven de 30 graden komen geen brood besteld en vroeg vertrokken. Nog een stukje route en dan een zelf gedefinieerde doorsteek naar de St Jacobs route. Gezien de temperaturen en de status van de benen is er wel de twijfel gekomen of ik de oorspronkelijke route moet vasthouden. De komende dagen zijn er weinig voorzieningen op de route en zomaar even 20 km extra fietsen is geen pretje in de hitte. Op de camping alles nog een nagekeken en besloten de route weer aan te passen. Ik ga terug naar het noorden en dan vanaf Tours de Loire volgen. Eenvoudige maaltijd van kipnuggets en friet op de camping.

Woensdag 21 Juni

Vroeg vertrokken, volg de St Jacobs route naar het noorden. Zie het eerste bloeiende zonnebloemen veld. Tot nu waren het alleen nog maar groene planten zonder de zo bekende bloemen. Op tijd op de camping. In een relatief luxe camping van dezelfde organisatie als waar we in Normandië op gestaan hebben. Voor het eerst even in het zwembad gelegen en lekker zitten lezen. Lopend naar restaurantje om daar draadjesvlees gestoofd in bier te eten.

Donderdag 22 Juni

Nog vroeger vertrokken wil vandaag tot in net onder Tours komen. Is weer een hete dag met verder weinig belevenissen. Op de camping uitgezocht waar de boekhandels in Tours zitten. Want ik wil het routeboekje voor langs de Loire kopen.

Vrijdag 23 Juni

Rond 7 uur opgestaan zodat ik rond 9 uur in Tours ben. Dit was niet nodig geweest want de boekwinkel gaat pas om 10 uur open. Eerst maar een kop koffie gedronken. In de boekwinkel het routeboekje voor de Loire gekocht. Bij het postkantoor daarnaast de routeboekjes en kaarten op de post naar huis gedaan. Scheelt ruim 1,5 kilo aan gewicht. Daarna de route langs de Loire begonnen. Zo nu en dan vindt men het leuk om je over het plateau 50 meter hoger te laten rijden. Krijg dus toch nog een paar korte klimmetjes voor de kiezen. Tussen de middag salade gegeten en op de camping een stuk hele vette worst en "warme" kaas.

Zaterdag 24 Juni

Weer op tijd vertrokken vanwege het weer. Na 10 kilometer koffie met pain au chocolat gegeten en multi fruit gedronken. Wat de oorzaak precies geweest is weet ik niet maar een kleine 10 kilometer daarna kreeg ik last van ontzettende diarree. Weet nu beter hoe Tom de Moulin zich gevoeld moet hebben. Doorgesukkeld naar eerste volgende camping vlak bij Blois. Daar alles gewassen en mezelf gedouched. De rest van de dag lekker geluierd. De camping lag niet vlak bij een dorp maar had het geluk dat er tegenover de camping aan de Loire een restaurant. Was daar om 19:00 uur en was de eerste gast. Werd niet veel drukker, hoop dat ze het volhouden daar want het eten was prima. Toen ik terug was op de camping kwamen er nog 3 Engelse gezinnen met jonge kinderen de camping oprijden. Was een bont gezelschap met karretjes en aanhang fietsen.

Zondag 25 Juni

Rond 9 uur gingen de Engelse gezinnen al weer op pad zonder bepakking. Een van de vaders had gisteren wel gezegd dat ze naar de kerk gingen maar ik had dat als een grapje gezien. Maar het was blijkbaar serieus. Zelf rond 10:00 uur vertrokken, temperaturen zijn weer iets lager. De hele dag door het Loire dal gefietst. Dus geen klimmetjes naar naastliggende plateau's. Over de kade van Orleans gefietst waar veel geflaneerd werd. 's Avonds in het dorp vlak bij de camping heerlijk eend gegeten.

Maandag 26 Juni

Rustdag, dus rustig ontbeten nadat ik om 9:00 mijn bestelde baguette opgehaald had. Daarna lezen en luieren. Rond middag boodschappen in het dorp gedaan en daarna uitgebreid aan de telefoon gehangen met Tjeerd en Alexander. Het hoofd leeg maken betekent niet dat ik niet nieuwsgierig ben naar wat er gebeurd. Aan het einde van de middag blog bijgewerkt. Straks weer naar dorp om te eten. Het verwachte onweer komt in ieder geval niet, hoop dat ook de verwachte regen niet komt.

• 26 Juni 2017 - 18:34

Okke:

Ha Broer,
    Ben ook langs Ambiose gereden prachtig stadje ligt Leonarda da Vinci begraven

hoe gaat je route nu verder? Ga je nog zuidelijker?

gr
    okke

• 26 Juni 2017 - 18:55

Sanne:

Klinkt als een fijne tocht Rob! Leuk om met je mee te lezen ook! Fiets ze!

• 26 Juni 2017 - 19:44

John "wat Is Alleen Fitnessen Saai" Quirijns:

Hey Rob du Moulin, koffie, pain au chocolat en multifruit in de ochtend en in de hitte. Klinkt als een vermomd laxeermiddel. Gelukkig lees ik ook dat je culinaire interesse door het Moulin effect geen dipje heeft gehad. In tegendeel, het wordt steeds beter ;-)
    Geniet lekker van de prachtige Loire streek.
    Ik blijf hier gewoon antwoord geven op de nog steeds frequent gestelde vraag "woar is oewe moat?".
    We volgen je!!!

• 29 Juni 2017 - 16:54

Lex Hendriks:

Rob,

we genieten allebei van je verslagen tot nu toe. Mooi om te zien dat je niet alleen verteld over de hoogtepunten, maar dat je ook de schaduwzijde van zo'n tocht af en toe deelt. We hopen dat dat zomin mogelijk voor zal komen natuurlijk. Ben jij de Franse taal machtig? Of is het veel handen en voetenwerk? Lijkt me een van de moeilijkste onderdelen van zo'n reis. Blijf ons op de hoogte houden en blijf foto's doorsturen. Daar genieten we enorm van. Veel succes en plezier. Selma en Lex

• 30 Juni 2017 - 20:26

Caroline:

Hi Rob, wat goed van je dat je naar je lichaam luistert en je route bijstelt als dat nodig is. En ja hitte en dat voedsel samen was geen handige combinatie.... let ook op dat je geen zonnesteek krijgt. Tot nu toe mooie tocht om zo te lezen , veel te zien, mooie natuur, leuke spontane ontmoetingen en eten wat je lekker vindt. Wat wil je nog meer zou ik zo zeggen.
    Heel veel plezier nog en veel succes, hoeveel km nog?? Groetjes van uit mijn bouwput, Caroline