Alleen en samen met Corine - Reisverslag uit Gray, Frankrijk van Rob Brandwijk - WaarBenJij.nu Alleen en samen met Corine - Reisverslag uit Gray, Frankrijk van Rob Brandwijk - WaarBenJij.nu

Alleen en samen met Corine

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Augustus 2017 | Frankrijk, Gray

Dinsdag 11 Juli

Het miezert 's morgens, toch maar vertrokken. Ook vandaag voert de route langs de Saône. Rest van de dag is het verder droog. Camping gevonden in Port sur Saône. Volgens boekje met goed restaurant vlak naast de camping. Maar dit bleek gesloten, ook 2e restaurant was gesloten en bij derde restaurant was er geen plek meer voor een eenzame eter. Toen maar bij een kebab zaakje gegeten.

Woensdag 12 Juli

Tot ongeveer 8:30 uur was het droog. Toen kreeg ik nog een stortbui. Dus tent nat ingepakt. Rest van de dag wel dreigend maar geen regen meer. Toch besloten om die nacht weer een hotel te nemen. Halverwege de doorsteek van de Saône naar de Moezel. Hotel had een uitstraling van vergane glorie, alleen weten ze dat zelf nog niet. Wel prima gegeten.

Donderdag 13 Juli

Laatste fietsdag voor een tijdje want 's avonds zie ik Corine weer. We hebben afgesproken op een camping aan de Moezel vlak bij Toul. De dag begint met een mooie klim en mooie uitzichten. Daarna dalen naar de moezel en deze verder volgen. Rond 16:00 op de camping waar mijn schatje een half uur later met de auto aankomt. Samen gegeten op de camping.

Vrijdag 14 Juli tot en met Maandag 17 Juli

Op een camping in Saint Nectaire in de Auvergne gestaan. Omgeving bezocht, o.a. een meer en een burcht, en een aantal korte wandelingen gemaakt. Ook een aantal kunstprojecten in de open lucht bekeken. Een dag met de kabelbaan naar de top van de Puy de Sancy vlak bij Le Mont Dore geweest. Het laatste stuk via 200 treden naar 1885 meter. Het stikte op het hoogste punt van de vliegen dus maar even van het uitzicht rondom kunnen genieten.

Dinsdag 18 Juli tot en met Zondag 23 Juli

Op een camping in Senaillac-Latronquire in de regio de Lot gestaan. Een kleine camping (30 plekken) van Nederlanders en ook overwegend bevolkt door Nederlanders. Hier zo nu en dan regen en onweer gehad. Een aantal mooie dorpjes in de omgeving bekeken en o.a. de grotten van Gouffre de Padirac bezocht, waarbij je een stuk over een ondergrondse rivier met een bootje vervoerd wordt.

Maandag 24 Juli tot en met Zaterdag 29 Juli

Op een camping in Saou in de Drome gestaan. Corine had deze camping via internet gevonden, achteraf bleek dat we 19 jaar geleden ook een nacht op deze camping gestaan hebben toen we aan het fietsen waar naar de Middellandse Zee. Een aantal wandelingen in het bos van Saou gemaakt. Ook samen een rondje gefietst waarbij we een stukje van de route van toen gefietst hebben. Verder de omgeving bekeken en dorpjes bezocht.

Zondag 30 Juli tot en met 1 Augustus

In chambre d'hotes in Dingy St Claire vlak bij Annecy geslapen. Ook hier de omgeving bekeken. Op maandag rond het meer van Annecy gefietst. Dinsdagavond wezen eten op een boerderij die vanaf de chambre d'hotes alleen te voet bereikbaar was. Het was een hele klim van 940 meter naar 1250 meter in 1 uur. Eenvoudige maaltijd in boerenschuur met een schitterend gezicht over Annecy By night. Terug in het donker met twee lampjes door het bos. Zoals onze gastheer het verwoorde een "experience". Maar wel een die ik de volgende ochtend nog goed voelde.

• 02 Augustus 2017 - 10:17

Chrit:

Hi Rob en Corine. Ben net terug van ruim 2,5 week Frankrijk. De laatste paar dagen ook in de buurt van Annecy op een camping gestaan. Slecht weer gehad daar dus weer snel doorgereisd. Was 29 juli thuis. Zo te zien is bij jullie alles goed en gaat het fietsen je nog steeds goed af.
    Doe voorzichtig en geniet nog van een mooie vakantie.

• 02 Augustus 2017 - 10:57

John "wat Is Alleen Fitnessen Saai" Quirijns:

Nou dat werd wel weer eens tijd voor een update dacht ik zo; driekwart maand update loos!!!! Ons afvragend hoe het gaat, waar je zit, wat je gegeten hebt, welke ontberingen je hebt getrotseerd enz. enz. Gelukkig nu een levensteken, net voor dat we een internationale zoekactie wilden starten.....
    Geniet nog fijn verder samen en Rob vooral sterkte met de (mentale) voorbereiding naar het "kabouter weekend". Houdoe vanuit Engelen namens ons en alle "fitness fans".

• 02 Augustus 2017 - 17:55

Marianne:

Toch weer een mooi verslag en alles bij elkaar toch een leuke afwisselende reis. Hoe past dit straks in een fotoalbum?????????? Veel plezier nog een paar daagjes met Corine en dan weer in je uppie.
    Liefs uit Nuenen.

• 02 Augustus 2017 - 17:55

Marianne:

Liefs uit Nuenen.

• 02 Augustus 2017 - 18:51

Tineke:

Hoi broer en schone zus
    Hier in zuid afrika is het winter maar de dagen schommelen tussen 19 en 28 graden.
    Over al willen ze graag dat we een electische deken gebruikt want het is winter.
    Als het 20 graden is zie je mensen met een wolle muts op lope. En winterjas.
    Het blijft een komisch gezicht .
    Hier alles goed
    Tineke

• 02 Augustus 2017 - 21:31

Okke:

Ha fietser,
    leuk rondje rond meer annecy, Veel succes met volgende deel van je tocht
    gr

Okke

• 04 Augustus 2017 - 12:02

Miriam Van Brandwijk:

Hallo Rob & Corine,

Leuk om weer wat van jullie te horen. Lac d'Annecy roept mooie herinneringen op. Okke en ik hebben daar ook gefietst terwijl Hiske op Marieke paste. Spannend die tocht door het bos!
    Heel veel plezier nog!
    Hartelijke groet,
    Miriam

• 08 Augustus 2017 - 16:57

Lex Hendriks:

Rob en Corine,

we hebben weer genoten van het verslag. We zijn wat laat met reageren, waarvoor excuses maar er waren hier veel dingen op het programma die even rustig zitten onmogelijk maakten.
    Het klinkt super wat je allemaal beschrijft en je maakt ook een hoop dingen mee. Als ik het zo lees zijn je dagen soms kleine pareltjes afgewisseld met steenkool. Prachtige tochten in de zon met heerlijk eten en super vergezichten afgewisseld met zware tochten door regen en minimale maaltijden. het blijft in ieder geval afwisselend.
    Lijkt me ook heerlijk dat je de laatste dagen samen hebt kunnen doorbrengen en gaaf ook dat jullie stukje nostalgie hebben kunnen herbeleven.

We duimen voor goed en ieder geval droog weer en vertrouwen erop dat je het de komende dagen weer enorm naar de zin zult hebben. We kijken uit naar het volgende verslag.

Selma en Lex

• 12 Augustus 2017 - 17:31

Annemarie:

Ha Rob (en Corine, of ben jij al weer terug in Engelen?) - kreeg gisteren van Joke je verslag doorgestuurd. Klinkt prima, je tocht. Inmiddels waarschijnlijk al weer een stuk verder. Hoe ver/lang nog te gaan? Groet, Annemarie